Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Den volna v Ostravě


29. 4. 2021
Někdy jsou pohnutky našeho konání nejasné a přesto mohou být zajímavé. Nedokázal bych říct, proč, ale prostě a jednoduše jsem na konci dubna zatoužil po tom, udělat si výlet do Ostravy, procházet se po městě a nedělat nic. A nakonec, proč ne?

Vzal jsem si na jeden den volno a domluvil se s Doubravkou, která se rozhodla hrdinsky za mnou přijet z Kopřivnice na kole. To znělo jako dobrý nápad a taky to dobrý nápad byl, protože krátce po příjezdu jsem byl unesen a ona mě na kole mohla vystopovat a zachránit…

Snad za to mohl Alpín, který se kdysi přiznal nejen k tomu, že během půlstoletí svého života byl v Ostravě jen jednou, ale i k tomu, že vlastně neví, proč by tam jezdil. „To je názor Pražáka“, pomyslel jsem si tehdy a rozhodl jsem se, že Ostravě se musím věnovat mnohem víc - rozhodně ji totiž považuji za město, kde je co k vidění.
Snad za to mohl Alpín, který se kdysi přiznal nejen k tomu, že během půlstoletí svého života byl v Ostravě jen jednou, ale i k tomu, že vlastně neví, proč by tam jezdil. „To je názor Pražáka“, pomyslel jsem si tehdy a rozhodl jsem se, že Ostravě se musím věnovat mnohem víc - rozhodně ji totiž považuji za město, kde je co k vidění.
Protože to Doubí na kole trvalo trošku déle, než mně vlakem, rozhodl jsem se využít čas na focení modrobílých ostravských tramvají. T3 tu ještě pořád hrají prim a já jsem za to rád: pokud totiž nejde o nejhezčí tramvaj na světě, jde určitě o druhou nejhezčí tramvaj na světě!
Protože to Doubí na kole trvalo trošku déle, než mně vlakem, rozhodl jsem se využít čas na focení modrobílých ostravských tramvají. T3 tu ještě pořád hrají prim a já jsem za to rád: pokud totiž nejde o nejhezčí tramvaj na světě, jde určitě o druhou nejhezčí tramvaj na světě!
Ale málo to tu znám. A při focení jsem nedával pozor. A to se mně stalo osudným. Když Doubravka přijela, rozhodli jsme se zajet do centra. Ona na kole a já tramvají. Naskočil jsem do vozu na snímku, který měl otevřené dveře, a nevšiml jsem si, že cílová stanice je stále hlavní nádraží. Když se nápis změnil na <b>SLUŽEBNÍ JÍZDA</b>, bylo už pozdě, dveře byly zavřené a já odjížděl do vozovny. Nic nepomohlo dávání signálů ani mávání z vlečného vozu. Řidič nezastavoval a bez ohledu na cokoliv a kohokoliv ujížděl do vozovny u bývalých plynáren. Doubravka mě sotva stačila sledovat a ven jsem se dostal až po nepříjemné potyčce s hlídačem, který mě považoval za černého pasažéra.
Ale málo to tu znám. A při focení jsem nedával pozor. A to se mně stalo osudným. Když Doubravka přijela, rozhodli jsme se zajet do centra. Ona na kole a já tramvají. Naskočil jsem do vozu na snímku, který měl otevřené dveře, a nevšiml jsem si, že cílová stanice je stále hlavní nádraží. Když se nápis změnil na SLUŽEBNÍ JÍZDA, bylo už pozdě, dveře byly zavřené a já odjížděl do vozovny. Nic nepomohlo dávání signálů ani mávání z vlečného vozu. Řidič nezastavoval a bez ohledu na cokoliv a kohokoliv ujížděl do vozovny u bývalých plynáren. Doubravka mě sotva stačila sledovat a ven jsem se dostal až po nepříjemné potyčce s hlídačem, který mě považoval za černého pasažéra.
Minulý týden jsem <a href="/clanek/627">v Oslavanech zaznamenával děj dělnické stávky v roce 1920</a>, teď mě nohy zavedly k pomníku stávky na dolu Trojice z roku 1894. Za požadavek na osmihodinovou pracovní dobu tu tehdy 12 dělníků zaplatilo životem. Pomník z roku 1965 vytvořili Blažej Heiser a Otto Cienciala (pravděpodobně s osmihodinovou pracovní dobou).
Minulý týden jsem v Oslavanech zaznamenával děj dělnické stávky v roce 1920, teď mě nohy zavedly k pomníku stávky na dolu Trojice z roku 1894. Za požadavek na osmihodinovou pracovní dobu tu tehdy 12 dělníků zaplatilo životem. Pomník z roku 1965 vytvořili Blažej Heiser a Otto Cienciala (pravděpodobně s osmihodinovou pracovní dobou).
Mural Meredith od amerického malíře Nielse Westergarda z roku 2016 se pomalu stává jedním z kultovních uměleckých děl Ostravy. Zajímavé je na něm mj. to, že zdobí stěnu opuštěného obchodního centra Ostravica.
Mural Meredith od amerického malíře Nielse Westergarda z roku 2016 se pomalu stává jedním z kultovních uměleckých děl Ostravy. Zajímavé je na něm mj. to, že zdobí stěnu opuštěného obchodního centra Ostravica.
Pohled na Slezskoostravskou radnici od Sýkorova mostu. Pomalu docházím k závěru, že jedno odpoledne v Ostravě konverguje svojí schopností umožnit mně poznat město k nule.
Pohled na Slezskoostravskou radnici od Sýkorova mostu. Pomalu docházím k závěru, že jedno odpoledne v Ostravě konverguje svojí schopností umožnit mně poznat město k nule.
Socha Milenci je vertikální obdobou sochy Dvojice, kterou dobře známe z nádvoří Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity u nás v Brně. Obě jsou dílem před desetiletím zesnulého Mariuse Kotrby.
Socha Milenci je vertikální obdobou sochy Dvojice, kterou dobře známe z nádvoří Přírodovědecké fakulty Masarykovy univerzity u nás v Brně. Obě jsou dílem před desetiletím zesnulého Mariuse Kotrby.
Uhlí se v Ostravě přestalo těžit před 27 roky. Nejoblíbenější zmrzlina je tu ale pořád černá.
Uhlí se v Ostravě přestalo těžit před 27 roky. Nejoblíbenější zmrzlina je tu ale pořád černá.
30. dubna bude sice až zítra, ale tohle jsem prostě nemohl nevyfotit.
30. dubna bude sice až zítra, ale tohle jsem prostě nemohl nevyfotit.
Před setměním se ještě přesunujeme do <a href="/Tema/Štramberk">Štramberka</a>, kde mám za lubem vyfotit pozůstatky úzkokolejky, jež spojovala nádraží s obřím lomem zakousnutým do úbočí kiopce Kotouče.
Před setměním se ještě přesunujeme do Štramberka, kde mám za lubem vyfotit pozůstatky úzkokolejky, jež spojovala nádraží s obřím lomem zakousnutým do úbočí kiopce Kotouče.
Zbylo toho z ní docela dost. Kromě vysypávací rampy taky náspy, patky mostu přes silnici a celý mostek přes polní cestu pod Horečkou.
Zbylo toho z ní docela dost. Kromě vysypávací rampy taky náspy, patky mostu přes silnici a celý mostek přes polní cestu pod Horečkou.
Pohled na Štramberk a Kopřivnici za soumraku.
Pohled na Štramberk a Kopřivnici za soumraku.
Lom Kotouč z dronu a koleje vlečky, která úzkokolejku nahradila.
Lom Kotouč z dronu a koleje vlečky, která úzkokolejku nahradila.
Loučím se s příjemně růžovou večerní Doubravkou a smuten mířím vlakem do Studénky. Do brna už se dnes nedostanu, ale aspoň to budu mít blíž na první vlak.
Loučím se s příjemně růžovou večerní Doubravkou a smuten mířím vlakem do Studénky. Do brna už se dnes nedostanu, ale aspoň to budu mít blíž na první vlak.
Opuštěná výtopna ve Studénce je sučástí „zadního“ nádraží na staré trati do Kopřivnice. Dnes z ní zbyly jen siré mosty přes Odru a pár dalších roztroušených staveb. Namísto železniční dráhy se totiž dnes prohání po vzletové a přistávací dráze mošnovského letiště letadla.
Opuštěná výtopna ve Studénce je sučástí „zadního“ nádraží na staré trati do Kopřivnice. Dnes z ní zbyly jen siré mosty přes Odru a pár dalších roztroušených staveb. Namísto železniční dráhy se totiž dnes prohání po vzletové a přistávací dráze mošnovského letiště letadla.
Pozorovatelna ptáků nad rybníkem Kotvicí kotvící mně poskytla romantický přístřešek před deštěm a prostor pro poslech kvákajících žab. Bylo to moc hezké.
Pozorovatelna ptáků nad rybníkem Kotvicí kotvící mně poskytla romantický přístřešek před deštěm a prostor pro poslech kvákajících žab. Bylo to moc hezké.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brno (CZ).

Datum: 13. 3. 2007

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst